2009. június 4., csütörtök

Warrior diet: hússal vagy hús nélkül?

A WD-t követők között, úgy látom, többségben vannak a húsevők. Méghozzá durván húsevők.Vajon lehet ezt csinálni kevés hússal vagy hús nélkül? Szerintem igen és kell is.
Kb. 11-12 évig nem nagyon ettem húst, nevezhetjük ezt az időszakot vegetarianizmusnak, de nem túl helytálló, mivel halat és tengeri dolgokat mindig is ettem, sajnos ezekről nem tudok lemondani.Nagyon szenvedtünk az elején, nehéz volt átkattintani a kapcsolót fejben a "hústkrumplival" üzemmódról az "annyiizgalmaszöldségvanpróbáljukkimindet" üzemmódra. DE évek alatt, sok szakácsköny és miegyéb után sikerült FINOM és VÁLTOZATOS kajákat alkotnom. Utáltam a tipikus, mesterségesen kitalált, száraz, ízetlen barnarizzsel tálalt vega kajákat. Ezzel szemben minden jöhetett, ami autentikus. Olasz recepteknek nagy része gyakorlatilag húsmentes pl. Sajnos közben a mértéktelen szénhidrátfogyasztástól rámugrott kb.8 kg.
Ennek az első terhességem vetett véget, ugyanis kívánós lettem: húst kívántam. A legtöbb kismama pont fordítva van, rá sem bír nézni a húsra.
Ekkor úgy döntöttem, hogy valószínűleg nem véletlenül kívánom, hiszek az ösztöneimnek, s a rengeteg lazac, rák, kagyló és sushi mellett ettem marhapörköltet is, amit addigi életemben nem.
Azóta talán kicsit túllőttem a lovon, túl sok húst ettem. Eddig.
Megvettük John Robbins: Száz évesen egészségben c. könyvét. Még nem olvastam el teljesen, de annyi már látszik, hogy az egészséges öregkor nagyon is összefügg a KEVÉS állati fehérje fogyasztásával. Emellett még fontos tényező a viszonylag alacsony kalóriabevitel, sok-sok nyers zöldség-gyümölcs-mag, valamint a rengeteg mozgás, méghozzá kemény és megterhelő mozgás.
Egy korábbi olvasmányom: The Okinawa Way c. könyv vizsgálatai is összecsengnek ezzel.
A legtöbb ember nincs tisztában azzal, hogy a fogyókúrás étrend még nem feltétlenül egészséges. Én inkább egészséges, huncut öregcsaj akarok lenni, mint jóseggű harmincas, ha választani kell.
De nem kell, a WD betartható úgy is, ha este kevés hússal, sok mással tömjük meg a bendőnket.
Mozgalmat indítok: legyünk vidám,egészséges, mozgékony, KB-t lengető 80-asok! :)))

8 megjegyzés:

Betti írta...

Nekem nincs türelmem ezeket a könyveket olvasni, pláne fordítgatni.. nem indítanál egy "írok már pár jó bevált fincsi receptet a kettlebellező ismerőseimnek" című blogot? :-)

Amúgy meg gratula a férjed meglátásához! :)

andrea írta...

Gondoltam már rá...
Végülis, ha a törpék hagynak, akár naponta tudok feltenni receptet. Rengeteg szakácskönyvem van és imádok főzni. Van miből válogatni, már csak azt kellene tudnom, hogy a többséget milyen jellegű kaja érdekelné?

Betti írta...

Én most rákattantam a zellerre. Felfedeztem, hogy nem csak a vasárnapi húslevesbe lehet félbevágott formában beletenni, hanem akár nyersen, vagy sütve. Szóval nyitott vagyok ilyen mindenféle zöldségesre. Én legalábbis :-)

erdodim írta...

Szia Andrea!


Én is a WD-t csinálom, bár kicsit autodidakta módon, mert csak pár információm van. Sajnos az angol tudásom nincs azon a szinten, hogy eredetiben olvassam, ezért várom már a magyar nyelvűt. Viszont most az elmúlt két hétben azt csináltam (és nem tudom megunni), hogy minden nap a kajám Jó sok főtt zöldséggel leves (ha éppen a többiek miatt van), utána meg 8 tükörtojás erőspistával, majonézzel, meg esetleg friss paradicsommal. Ha utána még úgy alakul, akkor eszek sütit, de már sokat úgysem bírok. Viszont a fogyáshoz ez tökéletes. Hiszek abban, hogy a tojásban minden megvan, ami kell, és a kísérleteim azt bizonyítják, hogy a koleszterint sem nyomják fel, ez csak egy mítosz :-)

andrea írta...

Sziasztok,

a leves sok zöldséggel ideális, szerintem. Idényzöldségekkel variálható, nem unalmas. A tojást én is szeretem, de mindig ugyanazt nem bírok enni. Iszonyúan igénylem a változatosságot. Nagyon kreatív dolog a főzés, jól esik néha "alkotni".
Persze néha nincs idő, meg türelem, ilyenkor jöhetnek az életmentő 10 perces receptek, pl. tükörtojás.

Papucs orrán Pamutbojt írta...

elvakított a szójaszósz..csak most látom, mi készülődik itt...én is huncut 80-as szeretnék lenni! :-) kis vesszőparipám a gabonatáplálkozás. Andrea, zseniális ez az ötlet. És tökéletesen egyetértek Veled, mindenben.A tojást is nagyon szeretem, de mindig csinálok vele valamit,ha mást nem, kettévágom, egyikre egy pötty majonéz, vagy fokhagymás tejföl,vagy csili vagy stb-ha nem főtt, akkor meg tükröm-tükröm :-)
de nagyon sok receptet tudok én is. és szörnyű kíváncsi vagyok más receptekre is,főleg,ha a japán konyhából merítkeznek.És imádom a szusit is. Most jól kiujjongtam magam. de TÉNYLEG örülök!! :-)

Papucs orrán Pamutbojt írta...

Bett,
Zeller (és a petrezselyem)kiváló vízhajtó,ha újkrumplikákat sütsz sütőben kevés olajjal, és 1/3-a zellerkocka, valami kis kakukkfüjj,borsika vagy illatos akármi, na, az azért valamilyen...:-)

andrea írta...

Na jól van, jól van. Örülök, hogy mindenkit megmozgat a téma...Várom a recepteket, néha belepunnyadok a megszokottakba, de ilyenkor van egy csomó friss mindenféle, több a kedvem is a kísérletezésre. Mindenki bedobja a közösbe amit tud és nosza...
Legközelebb fotódokumentációt is készítek;)))