2009. június 5., péntek

Lazac és tofu miso szószban

Íme egy gyöngyszem az Okinawa étrendből. Nagyon finom, tápláló. Én magában vagy még párolt brokkolival eszem, de mehet hozzá rizs is. Az eredeti recept lágy tofut ír, ha ez nem beszerezhető, mehet a magyar kissé keményebb is. A fura mennyiségekért elnézést, de az eredeti recept unciában adja meg, melyeket átszámoltam és kerekítettem néhol a könnyebbség kedvéért. Miso asszem minden hipermarketben már van... Ha nem, postázom ;))). Egy zacskó elég egy évig.

20 dkg tofu
2 fokhagymagerezd apróra vágva
40-45 dkg lazac kis kockákra vágva
1 kicsi fej brokkoli rózsáira szedve
1 kicsi répa kicsi kockákra vágva
2 zellerszár finomra vágva
1/4 csésze fehérbor
1/2 csésze sovány tej
1 1/2 evőkanál miso

Pirítsuk meg a fokhagymát, adjuk hozzá a lazacot és pirítsuk addig, amíg aranybarna nem lesz (kb. 3 perc). Adjuk hozzá a brokkolit, répát, zellert, tofut és fehérbort. Nagy lángon süssük pár percig, majd adjuk hozzá a tejet. Forraljuk fel, majd kis lángon főzzük. Végül keverjük bele a misot. Főzzük addig, míg a leve kb. harmadára sűrűsödik. Végül őröljünk rá borsot.
A recept szerint ez 4 adag, mi becsókoljuk ketten.
Ha az eredeti recept alapján készítjük, akkor adagonként 230 kcal. 27,4g fehérjét; 10,5g szénhidrátot; 7,7g zsírt; 117,8 mg calciumot; 3,3g rostot; 2,1mg vasat és jelentős mennyiségű omega-3 zsírsavat tartalmaz.

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Papucs orrán Pamutbojt írta...

Melyik hipermarket?????????????
Én misofüggő (is) vagyok!!!!és csak méregdrágán lehet aligmennyiséget!

andrea írta...

Hát, izé...
Mostanában nem járok ilyen helyekre, de mintha a Cora-ban lett volna minden ilyesmi, pl. jó minőségű szójaszósz stb.
De utánanézek, ha nincs tényleg szívesen postázom, a részleteket meg majd megbeszéljük.

Papucs orrán Pamutbojt írta...

oké,én is körülnézek alaposabban! :-)
meg küldök receptet is 2-t,ami japános és szerintem ízlene-vagy felteszem a blogomra, szólok mindenképp,ha odáig értem! :-) üdv a Bébinek :-)

andrea írta...

Majd benézek Hozzád.
Sok Okinawa receptem van, majd válogatok én is.