2009. július 23., csütörtök

Mai menü

Tegnap voltam a szentendrei piacon és csodás dolgokat vettem. Kedvenc bogyósgyümölcs-kertészeimtől (hihi, egy kis Háy János hangulat) vettem rengeteg áfonyát, málnát, epret. Szedret, egrest és ribizlit csak azért nem, mert babakocsival nem tudtam többet elszállítani a sérülékeny gyümölcsökből.
Vettem még sok-sok bazsalikomot, bébispenótot, mézet és kazalnyi halványrózsaszínbe játszó rózsát. Ettől rögtön rózsás kedvem támadt (jaj, naggyon humoromnál vagyok).
A bébispenóttól megihletve készítettem a mai ebédet:

3 gerezd vékonyan felszelt fokhagyma
olivaolaj
1/2 chili, kimagozva, összevágva
egy marék fenyőmag
bébispenót (jó a sima is)
S&B

Nagy serpenyőben olivaolajon a fokhagymát megpirítjuk, hozzáadjuk a chilit és a fenyőmagot. Közepes lángon addig kevergetjük, míg a fenyőmag aranybarna lesz. A spenótot maréknyi adagonként rakjuk hozzá, ha összeesett, jöhet a következő. Kis só és bors és kész.

Tőkehalat sütöttem hozzá sóval, szinesborssal, citromhéjjal(szigorúan kezeletlen, bio) és bazsalikommal.
Sajnos az utolsó falatnál tudatosult bennem, hogy elfelejtettem lefotózni :(.

Sanyikám, szerintem ezen Te sem találsz fogást ;)))))

4 megjegyzés:

Válogatós Sanyi írta...

A Sanyi gyerek és mindenféle hagyma ősi ellenségek, a spenót pedig maga az ördög. De a párolt toboz, az valami csoda...
Éljen a tőkehal magában!

andrea írta...

Hát Betti, nem lehet egyszerű...;)

Betti írta...

De Andi, egyszerű.. ahogy már a múltkor írtam: párolt hús, rizs, zöldség. Ez a legegyszerűbb :-DD

andrea írta...

Uramatyám, két nap után bedobnám a törölközőt. Mondjuk jó fogyókúra lenne.Második naptól nem ennék...