2010. február 17., szerda

Mandulavaj

  Nagyon szeretem a mogyoróvajat. Egyszer a bioboltban vettem mandulavajat is és isteni volt. Mivel ipari mennyiségű mandulánk van, nekiláttam itthon, volt egy kis időm és kísérletezgettem. Bár a blenderem nagyon kis nyünnyedt, azért a végeredmény nem lett rossz, sőőőt!
Szóval az alaprecept szerint:

fél csésze olaj (vmi semleges ízű, pl. napraforgó)

250g mandula

1 ek cukor

1/4 tk só

Az olajat kell először a blenderbe rakni, majd ehhez apránként a mandulát (én hántolatlant használtam, de természetesen lehet blansírozott is).
A végén ízesítem. Én löttyintettem hozzá egy kis narancsvirágvizet és nagyon aromás organik nádcukrot használtam. A végeredmény isteni! Én a legikább almával vagy más gyümölccsel eszem, de kevésbé fogyni vágyók sütihez is tolhatják. Akinek mogyi-allergiája van, ajánlom PNB helyett.
Vigyázat elég komoly erejű gép kell a készítéséhez, könnyen leég a motor  vérszegényebb szerkezeteknél. Ennek fényében én is sokat pihentettem... :D

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Üdv!
Nagyon érdekelne, hol kaptál mandulavajat. Szeretném kipróbálni, de még bioboltokban sem találom.
Péter

andrea írta...

Khm..., kicsit kései válasz, remélem megtalál Péter!
Szentendrén,a Kaisers mögött van egy biobolt, ott van mandulavaj, igaz aranyárban. ;)
Emlékeim szerint a Múzeum krt-iban is volt.