2009. augusztus 22., szombat

Karalábét kell enni nyersen Beácska...













A Csapd le csacsi! nagy családi kedvenc. Legalább évente egyszer megnézzük, s szűkebb-tágabb családom minden tagja fejből idézi.
Tesóm is ezt tette, amikor Balatonon a kertből frissen kirángatott karalábét ettük. Anyuék csodás kertet varázsoltak oda. Minden reggel pizsiben, kávéval a kezemben hátracsörtettem és szedtem, amit megkívántam: paradicsomot, paprikát, karalábét, szilvát, almát, rukkolát és vagy ezer fajta fűszernövényt.
Semmi vegyszer, semmi vizenyős lufiszerű paradicsom. Ellenben ízorgia. Hmmm...
Sajnos mostanában már nem tudok sehol jóízúen gyümölcsöt vagy zöldséget venni, csak megbízható kistermelőktől vagy biokertészettől. Tavasszal az tette be végképp a kaput, hogy felvágtam a karalábét, s elképesztő vegyszerszag csapta meg az orrom. Dobtam is ki, s kerülöm még a zöldséges környékét is azóta.

1 megjegyzés:

Betti írta...

Jujj az nekem is nagy kedvenc elvtársnő! Ugye? :-)