2009. május 7., csütörtök

Edzés és szoptatás

És igen!!! A múlt héten végre tudtam csinálni 100 egykezes swinget. Lesz ez még jobb is, de most ez inkább szimbolikus, ugye... Amióta abba kellett hagynom, azóta vártam ezt a pillanatot és most nagyon jóóóó!
Ami nem annyira jó, hogy marhára kívánom az édességet, meg minden ilyen szemetet: keksz, csoki, tejszínhab etc. Terhesség alatt ezek kimaradtak, jobban tudtam kontrollálni magam, most viszont általában nem. Tegnap már sikerült valamelyest, csak a herélt, koffeinmentes kávémba tettem tejszínhabot. Sok ösztrogénhatású italt iszom (alkoholmentes sör, szójatej), mert ugye ettől lesz tej, de sajnos az édességet is jobban kívánom a hormonális hatás miatt. Sajnos még így sincs túl sok tejci, de kitartok. A moderált edzés a tejmennyiségnek is jót tesz.
Sokat gondolkodtam azon, hogy nagyon divat manapság kismamakörökben szidni a tápszert, vagy az azt adó anyákat, mintha lenne választás!? Többnyire nem azért ad valaki tápszert a gyerekének, mert félti a mellei rugalmasságát, hanem mert nincs vagy kevés a tej. Mindemellett felfigyeltem arra, hogy a tápszerek (legalábbis az, amit Frici fiam kapott) tartalmaz omega-3 zsírsavat. Mint tudjuk ez elengedhetetlen az agy fejlődéséhez. Ezzel szemben sajnos Magyarországon a népesség minimális mértékben fogyaszt ezt tartalmazó élelmiszereket (lazac, tonhal , makréla etc.). Szóval a legtöbb gyereknek több kellene. Legalább ennyi pozitívuma van a tápszernek. Múltkor láttam egy műsort, asszem a Spektrumon, hogy magatartászavaros, hisztis kisgyerekeknek adagoltak egy éven át omega-3 tartalmú tápkiegészítőt és már 1-2 hónap után mérhető javulás következett be a magatartásukban. Lehet, hogy ezért idegbeteg mindenki itthon?
Na az rizsa után jöjjenek a tények és számok, a múlt hét edzései:

1.
J.M.
swing @ 12kg 10 x 5/oldal

2.
J.M.
snatch @ 12kg 6 x 7/oldal

3.
J.M.
swing-snatch-CP-snatch-kézcsere ue. 1x(sajnos felébredt Vili így hagytam a fenébe)

4.
J.M.
swing @ 12kg 10 x 4/oldal (mindkét gyerek vonyít, így nehéz)

5.
J.M
TGU-overhead squat-windmill @ 8kg 5/oldal
Ez ma volt, kellemesen elfáradtam, de még swingeket tervezek, ha utódok hagynak :)))

10 megjegyzés:

Betti írta...

Hótügyes vagy így is! Gratula a kitartáshoz :)

andrea írta...

Köszi Betti,
de láttam amit láttam a blogodon!:))
Szuperszonikusan fejlődsz.
Nálunk is holnap lesz az anyák napja, hüpp...

Névtelen írta...

Szia! Gratulálok! Mi mindig Lactoherb teát vettünk a Rossmannban, azt nem tudom, hogy ez segített-e, de mindig volt elég teje a feleségemnek.

Erdodim
(be kéne lépnem, és csak akkor ismerne fel a blogger)

andrea írta...

Szia Misi,

már a szagától rosszul vagyok a szoptatós teának, annyit iszom, de egy adott mennyiségnél képtelen vagyok följebb tornázni a mennyiséget, vagy a gyerekeim zabálnak sokat ;))))

Betti írta...

Fejlődök, fejlődgetek :)

Szoptatásról annyit, hogy én mindkettőt féléves koráig tudtam. Aztán ha belegebedtem, egy kutat egy húzásra kiittam, fejtem, mint állat, akkor sem tudtam többet produkálni. Nehéz volt beletörődni hogy a mellméretem nem arányos egyenesen a tejmennyiséggel, de sikerült tisztázni magamban.
Hát ennyi.

Misi: ha felhasználói név/url-hez beírod a nevedet, akkor feketén fog megjelenni ugyan, de felismerhető leszel. :)

andrea írta...

Betti,

köszi az együttérzést. Most már nem csinálok ebből tragédiát. Fricivel még idegeskedtem, hisztériáztam, de hát semmitől nem lett több a tej. Később rájöttem, hogy az okos megjegyzésektől meg attól az ótvar Kismama magazintól lettem idegbeteg. Abban mindenki tökéletes anya, két gyertya közt, éteri muzsikára, pisszenés nélkül szüli meg magzatát és szoptatja min.3-4 évig...
Hát köszi. Inkább a tápszer és a nyugalom.

Papucs orrán Pamutbojt írta...

jaj, ezen az utolsó bejegyzésen de jót derültem!

napi 3 liter folyadék és oldalt a hón alatt-alatt körkörös masszázs jót tesz a tejcsatornáknak, mert sokszor bedugulnak,aztán feladják. ha oldalra kinyújtod a 2 kezed, ökölbe zárod a kézfejet, és behajlítva a mellek alá óvatosan ráhelyezed, saját Magadnak tudsz körkörös mozdulatokkal segíteni.Próbáld meg, ha gondolod.
te(l)jességgel egyetértek az anyatejes rettenetről alkotott véleményeddel, nekem is a Kisgyagya magazintól voltak komoly szorongásos periódusaim.
kitartás. nagyon gratulálok az edzésekhez!
anikó (tiekuanyin, Betti tudjamá :-) )

Névtelen írta...

Betti,
ez eszembe sem jutott :-)

Egyébként a mellméret nincs összefüggésben a termelt tej mennyiségével, és ez biztos, mert tudom :-)

andrea írta...

Anikó, üdv a fedélzeten, én is tudommá, hogy Te is zalai lány vagy, csak csináltvárosi, én lenni kanizsai.
Köszi a masszázstippeket!

Betti írta...

Nekem is vannak ám zalai rokonaim bibi! Főként Batykon élnek. :)

van még ez a www.lll.hu oldal.. ismered Andrea? Nekik is vannak jó tanácsaik.