2011. január 13., csütörtök

Slow-carb Diet


December végén vettük meg a The-4-Hour body c. könyvet. A benne foglalt fogyókúrás fejezet tiszta.világos, jól követhető és effektív(nek tűnik). A kép a kiinduló állapotot tükrözi, sajnos az elején nem csináltam magamról komoly dokumentációt, 1. héttől lesz.
OK, gondoltam, vesztenivalóm nincs, kipróbáljuk...
Január 3.-a jó alakalomnak tűnt a starthoz.
A szabályok:
- alapvetően nincs szénhidrát (nix kenyér, krumpli, gabonafélék, liszt, tészta etc.)
- nincs tejtermék
- nincs gyümölcs

Ami van:
- fehérje (husi, tojás, hal, rák)
-zöldség
-hüvelyesek (némi szénhidráttal, hogy legyen energia)
- heti 1 binge day, amikor azt és annyit zabálhatok, amennyi jól esik.

A könyv sokkal több információt és egyéb kiegészítést tartalmaz, de ez a lényege.
Nagyon kiváncsi voltam a hatásaira, a közérzetemre, hogy mi fog történni?
Alapvetően a gyümölcs- és a kenyérmegvonás volt az elején furcsa, a leginkább mégis a gyümölcs hiányzik.
Hogy betartható-e?
Abszolút!
Pedig én magamat ínyencnek, érzelmi evőnek, a táplálkozásbeli változatosság megszállottjának tartom, de eddig ( másfél hete) műxik.
Egészséges-e?
Na erről azért nem vagyok meggyőződve, bár a kenyér elhagyása kellemes meglepetés volt. Komfortosabban érzem magam, az emésztésnek pedig kifejezettem jót tesz, hogy mást ne mondjak...
Eredményes-e?
Erről majd vasárnap.

7 megjegyzés:

Pataki Márk írta...

Szia Andi!

Nagyon kíváncsi vagyok a tapasztalatokra, mert én is szemezek a könyvvel és a slow-carb diétával.
Tim Ferris-t csípem, de ezt a könyvét sokan kritizálják.

Betti a kenyérzabáló írta...

Kenyér nélküli élet? Én már attól is boldogabb lennék, ha csökkenteni tudnám, de az ííííííze... :(

andrea írta...

Márk, szia!!!
Először is gratulálok az utódhoz! Nagyon sajnálom, hogy nem találkoztunk októberben...Pedig Kovács Úrral megtárgyaltuk a gyermekes lét szépségeit/gyötrelmeit :D
A könyv szvsz abszolút megéri az árát. Sok új info volt benne számomra, de nagyon látszik, hogy Tim nem kutató, néhol elnagyolt, vagy féligazságokat tartalmaz. de szrintem nem is ez a lényeg. Nagyon szeretem a hozzáállását, a pozitív lendületét, azt az "ide nekem az oroszlánt" mentalitását. Egy kicsit elgondolkodik az ember a saját életéről.
A diétáról meg folyt. köv. adatokkal, képekkel. A többi már csak rajtad áll...

andrea írta...

Bettikém,

külön csak Neked majdnem beírtam, hogy, nem, csokit sem lehet, de női szeszélyt SEM! ;)
A kenyeret meg halálomig szereteni fogom ( hüpp-hüpp), de k. kemény vagyok. Egyelőre...

Betti, a női szeszély... írta...

Ó a francba! Ez a diéta nem nekem való, már látom... ;-D
Azért neked sok sikert és várjuk a dokumentálást, de a kettlebellt se jegeld... tessék arról is írni, hogy edzel-e...! :-)

Pataki Márk írta...

Köszönöm a gratulációt!
Én is sajnálom, hogy nem tudtam elmenni a találkozóra...de remélem a következőn ott leszek.
Tényleg, valaki csinált képeket?
Én is várom a slow-carb tapasztalatokat!

Unknown írta...

Szia Andi
Nagyon tetszik a blogod es ket hete kezdtem el a slow carbo dietat.
Az unokatestverem volt nalam nemetorszagbol es o tanitott hogy mit kell betartania slow carbo dietaval.
Egy ket dolog nem vilagos. Van slow carbo es van low carbo dieta. Mivel en sokat kutattam a googlebe a slow carborol csak a te oldalad es a 4oras test cimu konyvel kaptam infot.
A konyvet is megvennem csak nem lattam magyarul. Sokat tanulmanyozom nap mint nap mar szenvedelyemme valt, hogy minnel tobbet gyujtsek ezzel a temaba.
Olyasmit is olvastam pl. a tiltott lista kivetel kepez edzes utan. Ez igaz?
Tudnal nekem tobbet kuldeni errol a dietarol? Mi az amit megtapasztaltal.
Itt az oldal amit mutattak es ahonnan jegyzeteltem egy kicsit.
http://kilokegeln.de/

Jokka